dr Marta Nawrocka – Pierwsza wizyta

Jak przygotować się do pierwszej wizyty?

W GABINECIE ENDOKRYNOLOGICZNYM

Endokrynologia i choroby wewnętrzne – czyli dwie posiadane przeze mnie specjalizacje – to dziedziny medycyny, w których holistyczne podejście do leczenia pełni szczególnie ważną rolę.

Układ hormonalny człowieka pełni specyficzną rolę łącznika i nośnika informacji pomiędzy poszczególnymi układami i narządami naszego ciała, ale także reaguje na czynniki zewnętrzne wpływające na nasz organizm. Właśnie dlatego zanim podejmę się interpretacji wyników Waszych badań i postawienia diagnozy w trakcie pierwszego spotkania zapytam Was o to:

Twoja historia

Jakie były okoliczności, które towarzyszyły rozpoznaniu Waszej choroby?

Suplementacja

Czy mieliście w przeszłości leczone niedobory witamin lub mikroelementów?

Przyszłość

Jakie są Wasze plany, w tym – czy planujecie ciąże, zmianę diety, redukcję wagi?

Dotychczasowe leczenie

Kiedy włączono leczenie i jak wpłynęło ono na Wasze samopoczucie oraz zgłaszane objawy?

Choroby przewlekłe

Czy macie rozpoznane inne choroby przewlekłe, jakie leki, suplementy i zioła stosujecie na stałe?

Antykoncepcja

Czy stosujecie antykoncepcję hormonalną lub hormonalną terapię zastępczą?

Ostatnie wizyty

Kiedy przeprowadzona była ostatnia konsultacja i jakie zmiany w leczeniu zostały wprowadzone?

Używki

Czy sięgacie po używki? Jeśli tak – jakie, jak często i jak wpływają one na Wasze samopoczucie?

Wywiad rodzinny

Czy ktoś w Waszej rodzinie boryka się z chorobami endokrynologicznymi?

Jak widać z powyższego - zanim będę mogła Wam pomóc - trochę musimy się poznać. Do pierwszej wizyty warto się zatem właściwie przygotować. W miarę możliwości zabierzcie ze sobą:

• dotychczasową dokumentację z leczenia endokrynologicznego
    – wypisy ze szpitali (także te, które nie dotyczą bezpośrednio powodu Waszej wizyty),
  • poprzednie wyniki badań USG tarczycy wraz z dokumentacją zdjęciową,
  • listę zażywanych leków i suplementów diety wraz z ich dawkami.

Pojawcie się w gabinecie kilka minut przed planowym rozpoczęciem wizyty – będzie to czas na wprowadzenie Waszych danych do systemu dokumentacji medycznej, zostaniecie poproszeni także o podanie osoby uprawnionej do dostępu do Waszej dokumentacji (to ostatnie nie jest oczywiście obowiązkowe).